شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

آموزش باتري به باتري كردن ماشين در تليسان

۳۵ بازديد

آموزش باتري به باتري كردن ماشين در تليسان

 

بهترين زمان و نحوه باتري به باتري خودرو

 

صداي ضعيف ناله مانند استارت و يا صداي تيك تيك و استارت نخوردن، اولين و مهم‌ترين دليل نياز آن، به يك باتري ديگر است و در حالتي كه خودرو استارت مي‌خورد و صداي هميشگي مربوط به آن، به گوش مي‌رسد، اما روشن نمي‌شود، مي‌توان مطمئن بود كه باتري سالم است و ايراد ديگري در خودرو، وجود دارد.

 

بهترين روش كه تليسان پيشنهاد ميدهد براي اطمينان از عملكرد باتري، استارت زدن نيست و انجام مداوم اين‌كار، مي‌تواند باتري سالم را تضعيف و شما را نيازمند تعميركار و عمليات برق ‌رساني توسط كارشناسان تليسان كند.

 

پس چنان‌چه با چرخواندن سوئيچ (يا فشار دكمه‌ مربوط به استارت) براي ? تا ? بار موفق به روشن كردن خودرو نشديد، از ادامه‌استارت‌زدن، پرهيز كنيد.

 

روش مناسب‌تر براي اطمينان از ضعيف شدن باتري اين است كه سوئيچ را تا مرحله‌ي قبل از استارت بچرخانيد و چراغ‌هاي اصلي را روشن كنيد، اگر چراغ‌هاي پنل پشت فرمان، كم‌نور هستند، مي‌توان به ضعف شدن باتري شك برد.

 

البته اين احتمال وجود دارد كه يكي از سيم‌هاي متصل به باتري، از محل خود جدا شده باشند يا احتمال زنگ‌زدگي يا اصطلاحا اسيدزدگي پايانه‌ها (خصوصا در باتري‌هاي اسيدي) نيز هست كه به كمك سنباده‌ زبر، برس فلزي و آب جوش، رفع مي‌شود.

 

نحوه‌ انجام باتري به باتري توسط تليسان

7_es3u.jpg 

پس از مطمئن‌شدن از نقص در باتري خودرو، نيازمند يك باتري سالم هستيم تا با اتصال كابل‌هاي قابل حمل، بين باتري سالم و باتري معيوب، عمل برق‌رساني انجام شود. طبق مراحل زير انجام مي‌شود.

 

?- شما نيازمند يك باتري سالم، با سطح ولتاژي مشابه باتري خودروي خود هستيد. بررسي اين موضوع از روي بدنه‌ باتري‌ها و ديدن عبارت ??V، به‌سادگي قابل انجام است.

 

?- خودرو‌هايي كه قرار است در فرايند برق‌رساني شركت كنند، در نزديكي هم قرار دهيد. اگر در محلي هستيد كه امكان پارك خودرو‌ها به صورت روبرو (اصطلاحا شاخ به شاخ) وجود دارد اين كار را انجام دهيد، اما فاصله‌اي بين خودروها، باقي بگذاريد و مطمئن شويد كه ارتباط و اتصالي بين بدنه‌ آن‌ها وجود نداشته باشد.

 

?- پس از نزديك كردن خودروها، بايد هر دو خودرو در وضعيت خاموش باشند. علاوه بر اين، همه وسايل داخل خودرو، مثل فن‌ها، سيستم بخاري و كولر را، در وضعيت خاموش قرار دهيد.

 

 

 

 

 

?- كابل‌هاي جامپر استاندارد، به رنگ‌هاي قرمز و سياه هستند. يكي از كابل‌ها (نوع قرمز رنگ) بايد بين پايانه‌هاي مثبت و كابل ديگر (نوع سياه رنگ) بين پايانه‌ منفي باتري سالم و نقطه‌ زمين (كه در ادامه توضيح داده مي‌شود)، متصل شوند. نكته‌ مهم در اين مرحله، اطمينان از برقراري ارتباط فلز با فلز (رسانا با رسانا) بين سر كابل‌ها و پايان باتري‌ها است.

 

 

 

 

 

?- در اين مرحله، ابتدا كابل قرمز رنگ را، به پايانه‌ مثبت باتري معيوب متصل كنيد.

 

?- بايد سمت ديگر كابل قرمز، به پايانه‌ مثبت باتري سالم، وصل شود. اين عمل را انجام دهيد.

 

?- كابل دوم (كابل سياه‌رنگ) را به پايانه‌ منفي باتري سالم، وصل كنيد.

 

 ?-  طبق آموزش تليسان بايد قطب منفي باتري سالم را به پايه رگلاژ دينام ماشيني كه باتري آن خالي (دشارژ) شده متصل كنيد. پايه رگلاژ دينام  قطعه‌اي فلزي و هلالي شكل بوده كه كاربرد آن در رابطه با تنظيم شل و سفت بودن تسمه دينام است.

 

 

 

 

 

يك پيچ در شيار وسط آن وجود دارد كه اگر آن را شل كنيد مي‌تواند در مسيري هلالي حركت كرده و دينام را كمي به طرفين جابجا كند. با اين جابجايي، تسمه دينام نيز كمي شل‌تر يا سفت‌تر خواهد شد.

 

نكته اي كارشناس شركت تليسان اگر اتصال دادن گيره سر سوسماري كابل باتري به باتري به پايه رگلاژ دينام برايتان مقدور نبود مي‌توانيد آن را به مناسب‌ترين نقطه فلزي بدنه خودرو كه نزديك‌ترين نقطه به دينام نيز باشد، اتصال دهيد.

 

 

 

 

 

خوردويي كه باتري سالم دارد، استارت بزنيد. پس از روشن شدن اين خودرو، چند دقيقه صبر كنيد تا عمليات برق‌رساني (شارژ باتري معيوب) انجام شود.

 

?- به سراغ خودرويي كه باتري معيوب در آن وجود دارد برويد و آن را روشن كنيد. چنانچه استارت نخورد، با احتياط محل اتصال كابل‌ها به پايانه‌ها را اندكي جابه‌جا كنيد.

 

??- پس از روشن شدن خودروي معيوب، حدود يك الي دو دقيقه صبر كنيد.

 

??- فرقي نمي‌كند خودروي معيوب روشن شده باشد يا خير، عمليات جداسازي كابل‌ها بايد با احتياط و به ترتيب انجام شود، اما دقيقا عكس مراحل قبل، يعني ابتدا بايد كابل سياه (منفي) از بدنه يا بخش فلزي موتور خودروي معيوب جدا شود.

 

??- سر ديگر كابل سياه (منفي) را از پايانه‌ مربوطه جدا كنيد.

 

??- اولويت باز كردن كابل قرمز (مثبت) چندان اهميتي ندارد و تنها بايد با احتياط و بدون اتصال قسمت‌هاي سر كابل به ديگر بخش‌ها، از پايانه‌هاي طرفين جدا شود.

 

??- اگر خودروي شما، با موفقيت روشن شده است، حداقل براي مدت ?? دقيقه، آن را خاموش نكنيد تا باتري معيوب، شارژ شود. در اين شرايط، رانندگي با سرعت آرام و دنده‌ سنگين، بهتر از نگه‌داشتن خودرو است

 

 

آيا تمام مشكلات پكيج ديواري نيازمند مراجعه تعميركار است؟

۳۲ بازديد

آيا تمام مشكلات پكيج ديواري نيازمند مراجعه تعميركار است؟ يا برخي از ايرادات با راهنمايي قابل رفع مي‌باشد؟

 

پكيج ديواري چيست؟

 

اگر شما با نام پكيج ديواري آشنا نيستيد بهتره بدونيد اين دستگاه تقريبا يك موتورخانه فشرده شده است كه مسئوليت گرمايش آپارتمان و آب مصرفي را براي هر واحد مسكوني به عهده دارد.

 

مشكلات عمومي پكيج ديواري

 

پكيج شوفاژ نيز همانند هر وسيله مكانيكي ممكن است در مواقعي دچار مشكل شود كه در حالت معمول در صورت بروز هر گونه خرابي مردم سريعاً با تعميركار پكيج تماس گرفته و با پرداخت مبلغي (بسته به انصاف تعميركار و ايراد بوجود آمده) مشكل را برطرف مي‌نمايند تا اينجاي كار كه مشكلي نيست ولي لازمه بدونيد بيش از 70 درصد مشكلات پكيج ديواري به راحتي توسط خودتان قابل حل مي‌باشد و نياز به حضور تعميركار نداردبراي اينكه بدانيد آيا مشكل دستگاه شما جزو اين 70 درصد مي‌باشد و خودتان توانايي حل آن را داريد يا نه بايد اقدام به تعمير پكيج ديواري توسط تعميركار نماييد ابتدا بايد عيب بوجود آمده را شناسايي كنيدبه فرآيند شناسايي ايراد دستگاه اصطلاحاً عيب يابي پكيج ديواري مي‌گويند. براي عيب يابي پكيج شما بايد با كدهاي خطاي پكيج ديواري خود آشنايي داشته باشيد.

 

كدهاي خطاي پكيج چيست؟

 

در پكيج هايي كه از ده سال پيش تا به امروز توليد شده اند توليد كنندگان جهت سهولت كار تعميركاران سيستمي را به كار برده اند كه عيب يابي به سرعت انجام مي‌شودبدين منظور در صورت بروز هر گونه مشكل در هر قسمت پكيج يك علامت اختصاصي روي پكيج ظاهر مي شودبه عنوان مثال در پكيج هاي آنالوگ در صورت كمبود فشار بار پكيج ممكن است يك يا چند چراغ روي پكيج چشمك بزند و شما را آگاه كند كه خاموش شدن پكيج به خاطر كمبود فشار بار ميباشد و شما با باز كردن شير پركن اقدام به تنظيم فشار بار ميكنيد و مشكل برطرف مي‌شود. به همين راحتي عيب يابي را انجام مي‌دهيد.

 

در برخي از پكيج هاي ديواري به جاي چشمك زدن چراغ نمايشگري وجود دارد كه روي آن اعداد و حروف لاتين نشان دهنده وجود اشكال در هر قسمت مي‌باشد. به عنوان مثال و يا در پكيج هاي آنالوگ مثل پكيج ديواري آنالوگ ايران رادياتور كه در صورت بروز هر گونه مشكل چراغ هاي سبز رنگ چشمك مي‌زنند. مثلا ارور 40 60 80 ايران رادياتور   نيز به همين صورت اتفاق مي افتد

 

براي عيب يابي هر گونه مشكل شما نياز به كدهاي خطاي پكيج مورد نظر داريد كه براي اين منظور ميتونيد به صفحه  عيب يابي پكيج (كدهاي خطا) مراجعه كنيد

 

 

ويژگي هاي چوب ترموود

۳۲ بازديد
ترموود يكي از مصالح بسيار پركاربرد در صنايع مختلف و گوناگون است. چوب‌ها اغلب در ساخت مبل، بوفه، اشيا چوبي، ساخت ساختمان‌ها، درب و پنجره و موارد ديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از گذشته تا به امروز از چوب استفاده‌هاي زيادي شده است.

دسته‌بندي چوب‌ها:

چوب‌ها همان ساختار درخت مي‌باشند كه از نظر بافت مي‌توان آن‌ها را به دو دسته سخت چوب‌ها و نرم چوب‌ها تقسيم كرد. سخت چوب‌ها چوب درختاني مي‌باشند كه داراي برگ‌هاي پهن هستند. بافت چوب درختان پهن برگ تنها زماني كه درختان داراي برگ هستند، قابليت رشد دارد. رشد چنين درختاني در فصل بهار شروع مي‌شود و هر چه به پاييز نزديك‌تر مي‌شويم، از رشد و نمو آن‌ها كاسته مي‌شود. رشد درختان پهن برگ از فصل پاييز متوقف مي‌شود. چوب‌هاي درخت گردو، درخت انجير، درخت بلوط، درخت چنار، درخت راش، درخت تبريزي، درخت سپيدار، درخت افرا و … در دسته سخت چوب‌ها قرار مي‌گيرند.

اما نرم چوب‌ها، چوب‌هاي حاصل از درختان سوزني برگ مي‌باشد. چوب اين نوع درختان در طول سال قادر به رشد و نمو مي‌باشند. به عبارت ديگر در طول سال زمان بيشتري براي رشد دارند. درختان سوزني برگ در فصل‌هاي بهار و تابستان با سرعت بيشتري رشد مي‌كنند و در بقيه فصل‌ها رشد آن‌ها به كندي و آرامي انجام مي‌شود. از درختان سوزني برگ مي‌توان به درخت سرو، درخت كاج و … اشاره كرد.

ويژگي ترموود

ويژگي ترموود

چوب ترموود سخت چوب است و يا نرم چوب؟

چوب ترمو ممكن است در دسته سخت چوب‌ها و يا در دسته نرم چوب‌ها قرار گيرد. به عبارت ديگر ترمو وود به چوبي گفته مي‌شود كه تحت شرايط خاص استحكام و مقاومت آن‌ها افزايش يافته است. حال چوب مصرفي مي‌تواند از هر نوع درختي چون درخت سرو، درخت بلوط، درخت افرا، درخت سرخدار، درخت گردو و غيره انتخاب شده باشد. چوب ترموود چوبي مي‌باشد كه ساختار سلولي آن بر اثر حرارت تغيير يافته است و ويژگي‌هاي شيميايي و فيزيكي آن بهبود يافته است.

چوب‌ ترموود و يا ترمو وود بر اثر قرار گرفتن در برابر حرارت و يا بخار آب رطوبت خود را نزديك به شش درصد از دست داده‌اند. رطوبت باعث پوسيدگي چوب‌ها، نفوذ جانوران ميكروسكوپي، ايجاد شرايط مناسب جهت رشد قارچ‌ها مي‌شود، در نتيجه كاهش آن و حرارت چوب‌ها مانع از پوسيدگي چوب، رشد قارچ مي‌شود. به طور كلي چوب ترمو چوبي مي‌باشد كه بر اثر حرارت مقاوم شده‌اند و عمر بلندتري نسبت به ساير چوب‌ها خواهند داشت.

ويژگي هاي چوب ترموود:

از ويژگي‌هاي چوب ترموود مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

افزايش مقاومت چوب مصرفي:

از ويژگي‌هاي چوب ترموود مي‌توان به افزايش مقاومت آن‌ها اشاره كرد. در واقع از حرارت دادن چوب‌ها قبل از اين كه به درجه اشتعال برسند، صرف نظر مي‌شود در نتيجه ترمو وود كردن چوب‌ها قرار نيست باعث سوخت و صدمه به آن‌ها شود بلكه با ايجاد تغييرهاي منحصر به فرد در ساختار چوب به استقامت و مقاومت آن‌ها كمك مي‌كند.

انعطاف پذيري و افزايش مقاومت در برابر فشارهاي بيروني :

از ديگر ويژگي‌هاي چوب ترموود مي‌توان به انعطاف‌پذيري آن‌ها و همچنين افزايش مقاومت آن‌ها در برابر فشارهاي بيروني اشاره كرد. چوب ترموود در برابر فشارهاي وارد شده از محيط بيروني مانند برخورد اجسام مختلف به آن‌ها مقاومت مي‌باشند و از انعطاف لازم برخوردار هستند

عايق فوق العاده صدا، گرما و سرما:

يكي از ويژگي‌هاي چوب ترموود كه سبب تمايز آن از ديگر چوب‌ها شده است، عايق بودن در برابر سرما، گرما و سرما مي‌باشد در نتيجه اين نوع چوب را مي‌توان در نماي ساختمان‌ها نيز مورد استفاده قرار داد. لازم به ذكر است كه چوب ترموود رسانايي بسيار ناچيزي دارد كه استفاده از آن در نماي داخلي ساختمان‌ها توصيه مي‌شود.

مقاومت بالا در برابر انواع شرايط آب و هوايي:

چوب‌هاي ترمو وود در برابر انواع آب و هوا مقاومت مي‌باشند، در حقيقت با انواع شرايط آب و هوايي سازگار هستند و مقاومت بالايي از خود نشان مي‌دهند. استفاده از چوب ترموود در محيط‌هايي با آب و هواي گرم و خشك، آب و هواي سرد و قطبي كاملاً سازگار خواهد بود.

عدم ترك خوردگي، تاب برداشتن و تغيير ابعاد:

از ديگر مزيت‌هاي چوب ترموود مي‌توان به عدم تاب برداشتن آن‌ها، عدم ترك خوردگي و غيره اشاره كرد. چوب‌هاي ترمو وود به دليل ساختار منحصر به فردي كه دارند با گذشت زمان تغيير ابعاد نمي‌دهند و همچنين سطح آن‌ها دچار ترك خوردگي نمي‌شود.

مقاومت در برابر رطوبت و آب:

چوب ترموود در برابر رطوبت و آب كاملاً مقاوم بوده و تغيير شكل نمي‌دهد. در واقع مي‌توان از اين نوع چوب‌ها براي ساخت استخر، سونا و غيره استفاده كرد. لازم به ذكر است كه استفاده از اين نوع چوب‌ها جهت اجرا كابينت‌ها، سينك‌هاي ظرفشويي و موارد ديگر بلامانع خواهد بود.

حفظ حالت طبيعي چوب:

يكي ديگر از ويژگيهاي ترموود حفظ حالت طبيعي آن‌ها مي‌باشد. چوب ترموود حالت طبيعي خود را به خوبي حفظ مي‌كند كه يكي از دلايل اصلي استفاده از آن‌ها در اجراي نماي داخلي ساختمان و طراحي داخلي ساختمان مي‌باشد.

رنگ پذيري فوق العاده چوب ترموود: 

چوب‌هاي ترموود رنگ پذيري بي نظيري دارند. در واقع اين نوع چوب‌ها رنگ را به خوبي جذب خود مي‌كنند كه مانع از ريختن رنگ و بره بره شدن آن‌ها مي‌شود، در نتيجه رنگ كردن آن‌ها به خوبي انجام مي‌شود و به كيفيت نهايي چوب مي‌افزايد.

ساب پذيري و برشكاري آسان:

چوب ترموود و ساير چوب‌ها را قبل از استفاده بايد به ابعاد مورد نظر و شكل‌هاي مورد نظر تبديل كرد، در نتيجه برش دادن آن‌ها و شكل دادن آن‌ها از ديگر كارهايي مي‌باشد كه بايد روي چوب‌ها اجرا كرد. چوب‌هاي ترموود خاصيت ساب پذيري و شكل پذيري بي نظيري دارند كه به ويژگي‌هاي آن‌ها افزوده است.

 

آموزش gimp در لينوكس - بهترين جايگزين فتوشاپ

۳۸ بازديد

آموزش gimp در لينوكس - بهترين جايگزين فتوشاپ

سلام

gimp بي شك بهترين و پراستفاده ترين نرم افزار گرافيكي در كل جهان است

بر خلاف تصور عمومي فتوشاپ هيچ ابزار يا قابليت برتري نسبت به gimp ندارد و دليل عدم شناخته شدن gimp هم نبود سيستم بازاريابي براي فروش بيشتر هست كه كلا از سياست هاي gimp و نرم افزارهاي رايگان به دور است.

جا داره چند سوال مهم را پاسخ بدم .

آيا چيزي در photoshop هست كه در gimp نباشد ؟

قطعا خير . تمام كارهايي كه در photoshop ميتوانيد انجام دهيد در gimp هم قابل انجام است.

آيا براي طراحي رابط كاربري وب سايت يا اپليكيشن موبايل gimp خوب است ؟

قطعا بله . بسياري از برنامه نويسان دنيا كه قصد طراحي رابط كاربري مناسب براي اپ يا سايت خود را دارند از gimp بهره ميگيرند چون photoshop در لينوكس قابل نصب و استفاده نيست و آموزش gimp در سه سيستم عامل مك ويندوز و لينوكس بخوبي نصب و اجرا ميشود.

19_okb5.png

آيا رايگان بودن gimp به معني ضعيف بودن آن است ؟‌چرا پس بجاي photoshop همه gimp را نميشناسند؟

photoshop نرم افزاري هست كه درون پكيج هاي فروشي شركت ادوبي ارائه ميشود.

اين شركت سرمايه ي بسياري را جهت توليد تبليغات ، توليد آموزش و ... صرف ميكند و همين امر باعث شده در سال هاي گذشته هر كسي كه يك كار گرافيكي را جستجو كند با آموزشهاي فتوشاپ مواجه شود در حاليكه همان كار با gimp هم قابل انجام است.

gimp بر پايه ي سياست دنياي متن باز گروه gnu حركت ميكند.

جنبش gnu سياست هاي ضد انحصار طلبانه و ضد تجارت غيرمنصفانه توسط نرم افزار ها را دارد و هدف گيمپ هم از ابتدا بر اين اساس بوده است.

gimp دائما توسط افراد داوطلب بروزرساني ميشود و چنين چيزي در فتوشاپ ممكن نيست چون فتوشاپ نرم افزاري بسته و محدود است.

به دليل همين بازاريابي ها و ... فتوشاپ معروف شده است .

 

مزيت هاي gimp نسبت به فتوشاپ

  • gimp رايگان است در حاليكه photoshop پولي است
  • گيمپ روي لينوكس نصب ميشود و بخوبي اجرا ميشود ولي فتوشاپ در لينوكس قابل استفاده نيست.
  • اكثر برنامه نويسان و طراحان در دنيا از گيمپ استفاده ميكنند
  • گيمپ سبك و كم حجم است در حاليكه فتوشاپ بسيار سنگين است.
  • گيمپ منابع كمي از سخت افزار شما را درگير ميكند در حاليكه فتوشاپ سنگين است و كلي رم و سي پي يو شما را بيهوده اشغال ميكند.

 

آموزش gimp بصورت ويديويي و رايگان

از بين آموزش هايي كه ديدم  آموزش ويديويي استاد نيك زاد براي gimp  عالي بود . دوستان اين دوره رايگان هست و من معرفي ميكنم جبهه نگيريد كه تبليغات و فلان ... من فقط يه چيز رايگان رو معرفي ميكنم كه وظيفه ميدونم چون كيفيتش در حد جهاني بالاست .

 

 

چگونه يك باربيكيو روز يادبود را بدون كباب برگزار كنيم

۳۵ بازديد

چگونه يك باربيكيو روز يادبود را بدون كباب برگزار كنيم

اين يك تصور اشتباه رايج است كه تنها رويدادهاي خوب روز يادبود، رويدادهايي هستند كه در آن كباب‌هايي وجود دارند كه غذاي شما را آماده مي‌كنند. اما اگر اتفاقاً در آن آخر هفته ميزبان مهماني هستيد، واقعاً نيازي به كباب پز نداريد تا طعم مورد نظر خود را بدست آوريد. فر شما تنها چيزي است كه لازم است تا به غذاي شما طعمي لذيذ بدهد كه شما و مهمانانتان هوس مي كنيد. اين سه دستور غذاي باربيكيو را امتحان كنيد كه همه مهمانان شما فكر مي كنند كه شما يك گريل در آشپزخانه خود پنهان كرده ايد!

 

برگر

 

وقتي به رويدادهاي حياط خلوت فكر مي كنيد، هرگز نمي توانيد با يك همبرگر آبدار و لذيذ اشتباه كنيد. اين غذاي تابستان است - نه تنها براي روز يادبود، بلكه براي جشن هاي چهارم جولاي و جشن تولد در استخر نيز مناسب است.

 

ما دستوري پيدا كرده‌ايم كه به شما امكان مي‌دهد از فر براي تهيه كيك همبرگرتان استفاده كنيد! اما، به جاي اينكه فقط پتي برگر را مستقيماً روي يك تابه قرار دهيد، مي خواهيد همبرگر را روي يك توري مخصوص فر روي تابه اي كه با فويل پوشانده شده است، كباب كنيد. اميدواريم كه اين به شما فرصت بيشتري مي دهد تا در مورد خريد گريل مناسب براي خود فكر كنيد.

استيك

 

اگر به طور اتفاقي گريل نداريد، ما فقط دستور غذا را داريم كه به شما كمك مي كند يك استيك را در فر كباب كالاپايا  كنيد.

 

فقط براي روشن بودن، پختن استيك در فر با كباب كردن استيك در فر يكسان نيست - يك تفاوت وجود دارد! درست مانند كباب كردن همبرگر در فر، بهتر است استيك خود را روي يك قفسه مخصوص فر قرار دهيد تا هوا در زير استيك گردش كند و همان جلوه گريل را نشان دهد. بنابراين وقتي باربيكيوي روز يادبود شما اينجاست و گريل نداريد، اين دستور العمل را دنبال كنيد تا طعم استيك كبابي را كه خيلي دوست داريد به دست آوريد.

جوجه

 

اگر مي‌خواهيد مصرف گوشت قرمز را كاهش دهيد، سعي كنيد از اين مرغ خوشمزه در جشن روز يادبود خود استفاده كنيد. مجدداً، اگر گريل نداريد اما مي خواهيد طعم گريل مشابهي با مرغ شما داشته باشد، سعي كنيد پودر سير، زيره، نمك دريا و هر چيز ديگري را كه معمولاً هنگام كباب كردن مرغ خود را با آن مزه دار مي كنيد، تركيب كنيد.

 

 احساس محدوديت در آشپزي نااميد كننده است، به خصوص زماني كه مي خواهيد مراسم روز يادبود را با غذاهاي خوشمزه براي همه خانواده و دوستان خود برگزار كنيد. اگر گريل يا اجاق مناسب براي كمك به شما در هنگام ميزباني نداريد، مايليم به شما كمك كنيم تا راه حلي پيدا كنيد. براي يافتن وسايل مناسب براي نيازهاي روزمره و مناسبت هاي خاص خود به فروشگاه ما سر بزنيد.

فروشگاه كالاپايا بزرگ‌ترين فروشگاه اينترنتي كشور در حوزه لوازم خانگي و آشپزخانه ميباشد.، با گستره‌اي از كالا هاي متنوع براي تمام اقشار جامعه و هر رده‌ي سني، براي كاربران خود «تجربه‌ي لذت‌بخش يك خريد اينترنتي» را تداعي مي‌كند

منبع : فروشگاه اينترنتي كالاپايا

 

دو مدل از بهترين ماسكهايي كه مي توانيد براي كرونا استفاده كنيد

۳۶ بازديد

دو مدل از بهترين ماسكهايي كه مي توانيد براي كرونا استفاده كنيد

 

انتخاب يك ماسك خوب و استاندارد با افزايش تنوع ماسك ها گاها سخت مي شود. ماسك مهم ترين كالاي حفاظتي در برابر ويروس كويد نوزده است و بايد در انتخاب آن دقت زيادي داشته باشيم. يك ماسك بدون استاندارد و بدون لايه هاي اساسي نمي تواند از سلامتي شما در برابر اين ويروس محافظت كند. ويروسي كه تا امروز افراد بسياري را در شهرها و كشورهاي مختلف قرباني كرده است. ويروسي كه زن و مرد و پير و جوان نمي شناسد. ويروسي كه حتي كودكان زيادي را نيز تا به حال مبتلا كرده است. رعايت موارد يادداشته كه تحت عنوان پروتكل هاي بهداشتي مراقبت از كرونا ياد مي شود مهم ترين كاري است كه در اين روزها مي توانيم انجام دهيم. پروتكل هايي كه مهم ترينشان نيز استفاده از يك ماسك تنفسي پزشكي استاندارد است.

تا قبل از اين كه كرونايي به اين شدت وجود داشته باشد ماسك هاي ابزار ايمني در محيط هاي پزشكي بودند. كالايي كه با فيلتر كردن جريان تنفسي از انتقال باكتري هاي دهاني و تنفسي و گاها شيوع و انتقال بيماري هايي كه راه انتقال آن ها دهان و راه تنفسي بوده است پيش گيري مي كرده اند. يكي از مهم تارين ماسك هايي كه پزشكان هميشه براي حفاظت از خودشان در شرايط بيمارستان و محيط هاي آلوده اي كه كار مي كرده اند استفاده مي كردند ماسك سه لايه بوده است. ماسكي كه همه ديده ايم و اين روزها نيز با شيوع كرونا استفاده از آن بيشتر شده است.

ماسكهاي تنفسي پزشكي سه لايه يكي از مهم ترين و متداول ترين ماسكهايي هستند كه در هنگام كارهاي پزشكي مثل معاينات پزشكي و اتاق هاي جراحي استفاده مي شوند. اين ماسكها به عنوان ماسكهاي استاندارد و متداول پزشكي در همه كشورهاي دنيا مورد استفاده قرار مي گيرند. اين ماسكها شامل دو لايه از جنس اسپان باند و يك لايه ديگر از جنس ملت بلون هستند. اين سه لايه در اندازه هفده و نيم در نه و نيم برش مي خورد و اين سه لايه روي هم قرار داده مي شوند. ترتيب لايه ها به اين صورت است: اسپان باند و سپس ملت بلون و سپس اسپان باند. يعني دو لايه اسپان باند در رو و يك لايه ملت بلون در وسط اين دو لايه قرار داده مي شود. لايه هايي رويي يعني اسپان باند ها بسيار نرم و ضدحساسيت و با لطافت بالا هستند. در ماسكهاي حرفه اي و صاحب نام استاندارد از اسپان باند هاي لطيف و آنتي باكتريال استفاده مي شود. لايه وسطي يا همان ملت بلون كه مهم ترين لايه ماسك است از انتقال ميكروارگانيسم ها از هر طرف ماسك به طرف ديگر جلوگيري مي كند. اين لايه بدون بافت است و از نظر شكل و ساختار با دو لايه ديگر متفاوت است. اين لايه است كه به ماسك اجازه مي دهد تنفسي ايمن را به وجود بياورد. اين لايه به طور معمول بين هفده تا سي گرم دارد و هرچه ضخامت بيشتري داشته باشد قدرت بالاتري را در زمينه فيلتر كنندگي به وجود مي آورد.

ماسكهاي تنفسي پزشكي (همه آن ها) داراي قطعه اي به نام فيكسر بيني هستند كه در بالا و در وسط ماسك قرار داده مي شود. اين قسمت يك قطعه پلاستيك يا فلز نرم و انعطاف پذير است و پس از قرار دادن ماسك بر روي صورت به كمك حالت دادن آن مي توان بالاي ماسك را فيكس كرد و از ورود و خروج هواي فيلتر نشده از بالاي ماسك جلوگيري كرد. اين قطعه بايد در بين لايه ها باشد و در ماسكهاي استاندارد در حين ساخت ماسك در بين لايه ها قرار مي گيرد.

ماسك سه بعدي كه نام علمي تر آن نيز فست مي باشد از ديگر ماسك هاي قوي پزشكي است كه فيلتراسيوني بسيار بالاتر از ماسكهايي كه ابتدا معرفي كرده ايم دارد. اين ماسك ها در شرايط خطرناك ميكروبي و ويروسي كاربرد بالاتري دارند. در اين ماسكها نيز مانند ماسكهاي معرفي شده پيشين از لايه هاي اسپان باند و ملت بلون استفاده مي شود اما تفاوت اساسي در اين ماسكها افزايش لايه هاي مياني يا همان ملت بلون است. با افزايش اين لايه در وسط ماسك خاصيت فيلتر كنندگي اين ماسكها بسيار فراتر رفته است و قدرت آن ها در فيلتر كنندگي بيشتر شده است. اين ماسك ها در انواع مختلف سه لايه و چهار لايه و پنج لايه و حتي شش لايه به بازار عرضه مي شوند كه مهم ترين نوع آنها نيز پنج لايه شان است. در اين مدل تعداد لايه هاي ملت بلون سه عدد است. سه عدد از لايه ملت بلوني در وسط و دو لايه اسپان باند در رو و زير قرار داده مي شود. اين لايه ها برش هايي داده مي شوند تا پس از پرس شدن و باز شدن بر روي صورت به شكل برجسته يا همان سه بعدي روي صورت قرار گيرند. قرار گيري اين ماسكها به صورت سه بعدي به دو منظور در اين كالا تعبيه شده است. يكي اين كه چون تعداد لايه ها بالاتر است بايد تدبيري انديشيده مي شد كه تنفس به راحتي انجام شود و حالت سنگيني در نفس كشيدن و كاهش جريان اكسيژن به وجود نيايد. ديگر اين كه بايد كاري انجام مي شد كه تحمل اين ماسك كه لايه هاي زيادي هم دارد بر روي صورت راحت باشد. قرار گيري اين كالا به شكل برجسته يا سه بعدي باعث مي شود كه با آن راحت باشيد و بتوانيد از آن در چند ساعت متمادي و پشت سر هم استفاده كنيد.

هر دو ماسك ياد شده اي كه لايه ها و ساختارشان را مورد بررسي قرار داديم جزو ماسكهاي تنفسي پزشكي هستند كه باعث فيلتراسيون ميكروارگانيسم ها مي شود. هر دو مي توانند باعث كاهش خطر ابتلا به بيماري هايي شوند كه راه سرايت آن ها جريان تنفس و نفس كشيدن است. يعني هر دو را مي توان براي كاهش خطر ابتلا به ويروس هايي چون آنفولانزا و كرونا نيز استفاده كرد. طبيعتا ماسك هاي چند لايه فست يا همان سه بعدي ها فيلتراسيون بيشتري را ايجاد مي كنند و براي شرايط كرونايي و در حين رفت و آمد در محيط هايي كه جمعيت بيشتري نيز در آن ها وجود دارد انتخاب بهتري هستند.

 

فروش اقساطي خودرو از سايا خودرو

۳۲ بازديد

فروش اقساطي خودرو از سايا خودرو

ارشا هودرو يكي از معتبرترين و فعال ترين شركت ها در زمينه فروش خودرو در كشور است كه بهترين خودروها را در مارك ها و مدل هاي خارجي و ايراني با بهترين شرايط به فروش مي رساند و در صورت تمايل به خريد اقساطي ، نقد اين شركت ، فقط با كارشناسان شركت تماس بگيريد.

 

امروزه با افزايش قيمت ها در كشور ، قدرت خريد خودروها در كشور بسيار كاهش يافته است و بسياري از مردم بسيار مايلند خودروي مورد علاقه خود را به صورت اقساطي خريداري كنند. بنابراين به دليل استقبال مردم ، فروش اقساطي خودرو بسيار رواج پيدا كرده و شركت هاي زيادي تأسيس شده است كه در اين زمينه فعاليت مي كنند و خودروها را در مارك ها و مدل هاي ايراني و خارجي توليد و عرضه مي كنند. هر شركتي با توجه به سياست تجاري خود شرايط ويژه اي را براي فروش اقساطي خودرو در نظر مي گيرد. در همين حال ، برخي از اين شركت ها منافع مشتري را بيش از هر چيز ديگري در نظر مي گيرند ، در حالي كه برخي ديگر منافع خود را در نظر مي گيرند. از كدام يك از اين شركت ها خريد كنيد.

 

فروش اقساطي خودرو از سايا خودرو

 

فروش موكول خودرو با مناسب ترين شرايط

فردي كه قصد خريد خودرو به صورت اقساطي را دارد ، هميشه به دنبال شركتي است كه از نظر او بهترين شرايط را در بين شركت هاي فروش اقساطي خودرو دارد. اما فروش اقساطي خودرو با مناسب ترين شرايط به چه معناست و شركت ها بايد چه شرايطي را در مقابل خريدار قرار دهند تا بتوانند خريدي مناسب و اقتصادي انجام دهند؟ يكي از بهترين شرايطي كه شركت ها مي توانند براي خريدار تعيين كنند ، تعداد مناسب اقساط با توجه به شرايط مشتري است. شركت هاي فعال در زمينه فروش اقساطي خودرو مي توانند هنگام فروش خودروي مورد نظر مشتري به صورت اقساطي كه شرايط مشتري را برآورده مي كند ، مشتريان زيادي را براي خريد اقساطي خودرو جذب كنند. شخصي كه قصد خريد اقساطي خودرو را دارد درآمد خود را حساب مي كند و تعداد اقساط را با توجه به درآمد خود تعيين مي كند ، بنابراين شركت ها نيز بايد تعداد اقساط را متناسب با بودجه مشتري تعيين كنند تا اقساط را بفروشند. بسته به درآمد خود ، يك نفر ممكن است خودرويي را فقط با چند قسط كوتاه مدت خريداري كند و شخص ديگري ممكن است به خودرويي با اقساط بلند مدت نياز داشته باشد.

 

تعويق فروش خودرو و تحويل خودرو در كوتاه ترين زمان ممكن

زمان لازم براي تحويل خودرو در طرح تغيير زمان خودرو براي مشتري بسيار مهم است و مشتري مايل است خودروي مورد نياز خود را در اسرع وقت تهيه كند ، البته هر شركت طبق قوانين و سياست ها. زمان هاي متفاوت و متفاوتي براي تحويل خودرو در نظر بگيريد. هرچه زمان تحويل خودرو به مشتري كوتاهتر باشد ، در نتيجه مشتري آمادگي بهتري براي استفاده از خدمات شركت خواهد داشت. شركت هايي كه تنها از يك سياست پيروي مي كنند و زمان تحويل خودرو را طولاني مي دانند ، در نتيجه كمتر مورد استقبال مشتري قرار مي گيرد كه در صورت خريد خودرو از اين شركت ها موجب نارضايتي آنها مي شود. البته نوع خودرو نيز مي تواند تأثير زيادي در زمان تحويل داشته باشد و برخي از خودروها مانند خودروهاي خارجي كه برخي از مدل هاي آنها در كشور كمتر رايج است و واردات آنها دشوار است ، ممكن است زمان تحويل بيشتري داشته باشند.

 

فروش اقساطي خودرو

 

تعويق فروش خودرو در مدلهاي خارجي و داخلي

برخي از شركت هايي كه خودروها را به صورت اقساطي مي فروشند فقط خودروهاي خارجي را به صورت اقساطي مي فروشند ، در حالي كه برخي ديگر خودروهاي خود را به صورت محلي توليد مي كنند. اما برخي از شركت هاي ديگر به منظور ارائه تنوع بيشتر خودروها به مشتريان ، اقدام به فروش ، مدلهاي مختلف خودرو ، داخلي و خارجي مي كنند كه هريك از آنها ايراني يا خارجي هستند و شرايط فروش ويژه اي دارند. معمولاً شركت هايي كه انواع مختلفي از خودروها را براي فروش اقساطي خودرو در نظر مي گيرند ، مشتريان زيادي نيز دارند و مشتري با توجه به بودجه اي كه دارد ، مختار است خودرو را تهيه كند.

 

فروش اقساطي خودرو در تهران

تهران به عنوان يكي از بزرگترين و پرجمعيت ترين شهرهاي كشور ، نياز زيادي به خودرو دارد و به همين دليل فروش اقساط خودرو در تهران بسيار رواج يافته است و تا كنون شركت هاي زيادي در اين زمينه تأسيس شده اند. شركت هايي كه در زمينه فروش اقساطي خودرو در تهران فعاليت مي كنند برخي مجاز و برخي ديگر غير مجاز هستند و خريدار بايد به اين موضوع توجه كرده و آن را بسيار جدي بگيرد. خودروهايي كه به صورت نقد و اقساط در اين شركت ها عرضه مي شوند ممكن است حضور خارجي نداشته باشند كه به دليل خريد از اين شركت هاي غيرقابل اعتماد ضررهاي زيادي را براي شما به دنبال خواهد داشت. با بررسي هايي كه انجام مي دهيد ، مي توانيد اعتبار اين شركت ها را ارزيابي كرده و سپس خريد اقساطي خود را انجام دهيد.

 

فروش اقساطي خودرو

شما ميتوانيد خريد اقساطي خودرو را از شركت ساياخودرو به صورت كاملا تضمين شده و به صورت اقساط انجام دهيد.