شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

نحوه عملكرد دستگاه برش ليزر

۵۵ بازديد

نحوه عملكرد دستگاه برش ليزر

برش ليزري يك تكنولوژي است كه با استفاده از يك اشعه قدرتمند براي برش مواد مختلف (نظير چوب، مقوا، پلكسي و ...) استفاده مي‌شود. در اين روش پارامترهاي لازم و ابعاد مورد نظر از طريق سيستم رايانه به دستگاه برش ليزر داده شده و دستگاه ليزر با سرعت و دقت و قدرت زياد شروع به برش دادن و ساخت طرح مورد نظر مي‌نمايد كه در اين حين بخش اضافي ماده مورد نظر تبديل به آب، بخار و سوخته مي‌شود.

p0tr_c1.jpg

دستگاه‌هاي توليد ليزر مي‌توانند انواع مختلفي از ليزر را ايجاد نمايند. كه از انواع آن مي‌توان به ليزر گازي، ليزر شيميايي، ليزر راديو اكتيو و ليزر جامد اشاره كرد. اما ليزر‌هاي پركاربرد در صنعت غالباَ از دو نوع ليزرهاي گازي و جامد هستند كه در ادامه به بررسي ساختار و كاربرد هركدام مي‌پردازيم.

  • ليزرهاي گازي

به نقل از خبرگزاري ايلنا، به ليزرهايي كه ماده فعال آن‌ها گاز است، ليزرهاي گازي مي‌گويند. ليزرهاي گازي معمولا حجيم هستند و و هر چه پر قدرت‌تر باشند، اندازه آ‌ن‌ها بزرگتر خواهد بود. نكته مفيد در رابطه با ليزرهاي گازي اين است كه آن‌ها بسيار يكنواخت‌تر و همگن‌تر از جامدات هستند، و مي‌توان براي پر كردن و خنك نمودن آن‌ها از يك مدار بسته استفاده كرد.

ليزرهاي گازي خود به سه دسته ليزرهاي اتمي، ليزرهاي يوني و ليزرهاي مولكولي تقسيم مي‌شوند.

ليزر مولكولي CO2 در زمره مهم‌ترين و كارآمدترين نوع از ليزرهاي گازي به شمار مي‌رود. ليزرهاي گازي دي اكسيد كربن در مقايسه با انواع ديگر ليزرها بازده بيشتري دارند و براي برش پلاستيك، لاستيك و فلزات تا ضخامت يك سانتي‌متر به كار مي‌روند  و در در زمينه‌هاي مختلف از جمله جوشكاري، برش استيل، الگوبري، جوش هسته اي و صنايع نظامي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

 جالب است بدانيد زماني‌كه  باريكه خروجي ليزر دي اكسيدكربن كانوني شود، مي‌تواند الماس و صفحات فولاد ضخيم را در عرض چند ثانيه برش دهد.

  • ليزرهاي جامد

ليزر حالت جامد ليزري است كه در آن ماده ليزري، بلور يا شيشه‌اي است كه داراي خط طيفي فلوئورسان تيزي است. اين ماده تحت برانگيختگي اپتيكي قوي در طول موج فلوئورسانس عمل مي‌كند.

ليزر ياقوت اولين ليزر حالت جامد است كه درسال 1960  ميلادي با موفقيت عمل كرد، دانشمندان اخيرا تحقيق  بر روي ليزر حالت جامد با اندازه كوچك را مورد بررسي قرار داده‌اند.

 اين نوع جديد از ليزرهاي جامد بر خلاف ساير ليزرها داراي طول موج پهن‌تري بوده و قابليت تنظيم دارند در صورتي‌كه ساير ليزرها تنها در يك محدوده ?درصدي قابليت تنظيم و نوسان داشتند.

ليزرهاي قابل تنظيم حالت جامد در طيف سنجي‌هاي فيزيكي و شيميايي بكار گرفته شده‌اند و كاربرد آن‌ها تحول شگرفي را در طيف سنجي اتم‌ها و مولكول‌ها ايجاد كرده است. به نحوي كه مي‌توان اذعان داشت كه پيشرفت و توسعه چشمگير صنعت مخابرات در زمينه فيبر نوري مرهون بكارگيري سيستم‌هاي ليزري حالت جامد بوده است.

  1. انواع ليزرهاي جامد
  1. ليزر (YAG): در حال حاضر، كاربردي‌ترين ليزر حالت جامد كه براي پردازش و ماشين كاري مواد بكار مي‌رود، ليزر ياگ YAG است. بلور YAGسخت است و كيفيت اپتيكي خوب و ضريب هدايتي بالايي دارد. اين ليزر پهناي خط باريك، بهره بالا و آستانه ليزري پاييني دارد. ليزر YAG در درجه اول براي برش و حكاكي فلزات و سراميك‌ها استفاده مي‌شود.
  2. ليزر(Nd:YAG): در ميان ليزرهاي حالت جامد يون فلزي، ليزر Nd:YAG بيشترين كاربرد را دارد. لعل يوتريم آلومينيم (YAG) آلاييده به نئوديميم داراي خواص ويژه‌اي است كه آن را براي عمل ليزري مناسب ساخته است.

اضافه كردن يون‌هاي فلزي به ليزرهاي حالت جامد امكان ساخت انواع مختلف سيستم‌هاي ليزري را فراهم كرده و توانسته كيفيت پرتوهاي خروجي را به شكل قابل توجهي بالا ببرد. ليزر Nd:YAG از اضافه كردن 0.1 تا 1 درصد يون نئوديميم  به بلورYAG ساخته مي‌شود كه طول موج گسيلي اين ليزر 1.06 ميكرون و گاهي 1.32 ميكرون است. از ليزر Nd:YAG براي تضعيف ماده و حكاكي روي قطعه و در مواقعي كه قدرت بسيار زياد مورد نياز است، استفاده مي‌شود.

  1. ليزر Er: ليزرهاي ايربيوم به خاطر داشتن دو طول موج ويژه اهميت دارند، اما از نظر انرژي خروجي خيلي قابل توجه نيستند. بلور YAG كه با چگالي بالا به يون‌هاي ايربيوم آلاييده شده است يك خروجي در 2.9 متر و شيشه فسفات آلاييده به ايربيوم خروجي در 1.54 ميكرومتر دارند. از آن‌جايي كه هر دو اين طول موجها توسط آب جذب مي‌شوند باعث شده اين ليزرها كاربردهاي جالبي در پزشكي داشته باشند.

طرز كار دستگاه برش ليزر cnc

فرايند كار به اين نحو مي‌باشد كه ابتدا توسط نرم افزارهاي نقشه كشي و طراحي از قبيل اتوكد، كورل دراو و ادوب ايلوستراتور و با ابزار خط اقدام به طراحي مي‌كنيم، سپس طرح مورد نظر شما بر روي نرم افزار دستگاه برش ليزري بارگزاري مي‌شود و با استفاده از نرم افزار و با توجه به جنس و ضخامت جسمي كه قرار است برش داده شود به تنظيم سرعت و قدرت دستگاه مي‌پردازيم سپس به وسيله نرم افزار طرح مورد نظر به وسيله نازل و با استعمال اشعه ليزر از يك خروجي قوي ليزر بر روي جسم مورد نظر بريده مي‌شود، آب مي‌شود، مي‌سوزد يا تصعيد مي‌شود و سرانجام فرآيند برش آغاز مي‌گردد.

اما از آن‌جايي كه اشعه خارج شده فاقد قدرت لازم جهت برش دقيق قطعات مي‌باشد، براي افزايش توان ليزر و موازي كردن مسير بازتاب پرتوها لازم است از آينه‌هايي با درصد بازتابش بالا استفاده شود تا فوتون‌ها بتوانند بين دو آينه بازتاب كنند، بعد از انجام اين فرآيند نور خارج شده را به كمك لنزفوكوس به حالت نقطه‌اي درآورده و بر اجسام مي‌تابانيم انجام اين فرآيند سبب تشديد توان ليزر و در راستاي برش اجسام گردد.

از آن‌جا كه عمل ليزر گرماي زيادي ايجاد مي‌كند و توان ليزر را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد پس بايد به فكر راهي براي خنك كردن تيوپ ‌ ليزرها و آينه‌ها باشيم.

يك روش خنك كردن سيستم، استفاده از جريان گاز مي‌باشد. و روش ديگر استفاده از سيستم خنك كننده گردش آب مي‌باشد . عبور گاز و يا گردش آب علاوه بر خنك كردن تيوب ليزر و آينه‌ها باعث مي‌شود تا مواد اضافي كه بعد از برش  به صورت براده‌هايي در لبه‌هاي جسم باقي مي‌ماند پاكسازي گشته و سطحي كاملا صاف از برش ليزر حاصل گردد.

از دستگاه برش ليزري شركت رادوكس مي‌توان براي برش انواع مختلف فلزات نظير طلا، نقره، آهن، پلاتين، برنج، كروم، استيل و همچنين جهت برش غير فلزات همانند مقوا، ام دي اف، چرم، لاستيك، پلكسي، جير، چوب، كف پوش و موكت و ... استفاده نمود.

اين موارد باعث شده است كه شركت رادوكس به عنوان قطب اصلي اين صنعت در خاورميانه شناخته شود.

براي راهنمايي جهت خريد و همچنين ثبت سفارش خدمات برش ليزر مي‌توانيد به آدرس https://radoxgroup.com/ و يا با شماره تماس 0212776 تماس حاصل نماييد.

 

اتاق گفتگو يا گپ سرا يا چت باران

۶۳ بازديد

چت باران|چت روم|چت روم فارسي

تشكر و قدرداني اوليه بابت وقت گذاشتن مطلب زير كه شرح خلاصه از چت روم فارسي باران چت ميباشد

اتاق گفتگو يا گپ سرا يا چت باران (به انگليسي: Chat room) به فضاي مجازي اي گفته مي‌شود كه افراد در آن با هم ارتباط برقرار مي‌كنند. نرم‌افزار ياهو مسنجر يكي از نرم‌افزارهاي پرطرفدار براي چت در چت روم‌ها بود كه توسط شركت ياهو طراحي شده بود. ياهو از تاريخ ?? دسامبر ???? چت روم‌هاي خود را تعطيل كرده‌است و ديگر چنين چيزي در ياهو مسنجر ديده نمي‌شود.

چت روم‌ها به مرور زمان پيشرفته تر شدند و از آن چت روم‌ هاي ابتدايي و ساده تبديل شدن به چت روم‌هايي با امكانات زياد كه فراتر از چت كردن هستند.چت‌روم‌ها اين امكان را به شما مي‌دهند كه به صورت ناشناس وارد چت شويد بدون اينكه از شما شماره تلفن يا ايميل بخواند شما ميتوانيد به صورت ناشناس با افرادي از سرتاسر دنيا چت و تبادل نظر كنيد.

اصطلاح "اتاق چت" يا ، عمدتا براي توصيف هر نوع كنفرانس همزمان، گاهي اوقات حتي كنفرانس ناهمزمان استفاده مي شود. بنابراين، اصطلاح [Chat room/ چت روم] ميتواند به معناي هر تكنولوژي از چت آنلاين در زمان واقعي و تعامل آنلاين با ديگران (به عنوان مثال، انجمنهاي آنلاين) به محيطهاي اجتماعي گرافيكي كاملا جامع باشد.استفاده اوليه از يك چت روم براي به اشتراك گذاشتن اطلاعات از طريق متن با گروهي از كاربران ديگر است. با عرض سلام خدمت شما بازديد كننده محترم و دوست عزيزم كه الان داري اين مطلبو ميخوني، ضمن تشكر از بازديد شما از اين صفحه وبلاگ،در اولين پست خود در اين وبلاگ درباره چت روم ها و چگونگي محيط ان ها صحبت خواهيم كرد و مطالبي چكيده و مفيد از اين موضوع را خدمت شما ارائه خواهيم داد و اميد وارم مفيد واقع بشه و استفاده كامل را ببريد

 

چت روم به زباني ساده همانطور كه از معني لاتين ان واضح است يعني،اتاق گفت و گو يا گپ زدن،كه در اينترنت سايت هايي بسيار وجود دارند كه از چنين قابليتي برخوردار هستند و براي هر كاربر يا بازديد كننده اي كه وارد ان سايت مي شود اين قابليت وجود دارد كه، در صفحه اي مخصوص معروف به روم، يا همان اتاق با ديگر كاربران حاضر و انلاين در ان سايت گفت و گو كنند و يا نوعي ارتباط برقرار سازند حتي چنين سايت هايي كه معروف به چت روم هستند،مي توان گفت كه نوعي سايت اجتماعي اند!! چت روم همانطور كه ميدانيد محيطي براي چت كردن ميباشد اما ما در تلاش هستيم هرچه بيشتر اين چتروم را روز به روز بهتر و شادتر نگه داريمدريا چت رومي قديمي با امكانات فوق العاده عالي ميباشد داراي شكلك ها و اتاق هاي مختلف از شهر هاي مختلف و ظاهري زيبا ميباشد اتاق هاي گفتگو يا چتروم هاي زيادي در سراسر اينترنت ميباشد اما دليل ما براي نوشتن اين متن اين بود كه كاربران ميگويند چرا دريا چت ؟ خوشحال ميشويم به اين سوال كه چرا چت روم باران چت ؟ مگر چتروم هاي ديگه اي وجود ندارد در پاسخ بايد بگويم كه چرا چت روم هاي فارسي زيادي هستند كه به تازگي ايجاد شده است و امنيت اطلاعات در انها كمتر ميباشد به دليل مشخص نميتوان اسم چت روم فارسي هاي ديگري را ببريم اما در چتروم تهران چت مديران و ناظران سايت به صورت هميشگي كاربران متخلف را از چتروم اخراج و براي هميشه مسدود ميكند در دوره اي كه كشور هاي غربي بنيان خانواده را با شبكه هاي ماهواره اي بهم ميريزد پرشين چت روم ققنوس چت سعي دارد تا به بهترين نحو در انتشار فرهنگ و تمدن ايراني در چتروم را به نمايش بگذارد

شما هم نه به عنوان كاربر بلكه به عنوان هموطن فرهنگ ايراني رو زنده نگه دار چت باران  ناز چت از نظرات شما عزيزان استفبال ميكند

لطفا مارا در صفحات مجازي به دوستان و اشنايان خود معرفي كنيد

 

 

 

گام سوم براي اجراي يك پرسشنامه آنلاين-پاسخ‌هاي پرسشنامه آنلاين خود را جمع‌آوري كنيد

۷۰ بازديد

. پاسخ‌هاي پرسشنامه آنلاين خود را جمع‌آوري كنيد

تعداد نمونه‌ها روي نتيجه تحقيقات اثر مثبت دارد پس براي اينكه نرخ پاسخ به پرسشنامه آنلاينتان را بيشتر كنيد مي‌توانيد از مشوق‌ها استفاده كنيد. اعطاي كد تخفيف، شانس شركت در قرعه كشي، هديه، كمك به يك خيريه راه‌هايي هستند كه مي‌توانند افراد را به شركت در تكميل پرسشنامه شما تشويق كنند. يكي ديگر از راه‌هاي موثر اين است كه به شركت كنندگان بگوييد كه در نهايت نتايج را با آنان به اشتراك خواهيد گذاشت. براي اين كار مي‌توانيد ايميل كاربران را دريافت كنيد و نتايج را براي آنان ارسال كنيد.

نتايج را تجزيه و تحليل كنيد

براي بررسي و آناليز پاسخ‌ها و تهيه گزارش بصري مي‌توانيد از انواع نمودارها و جداول كمك بگيريد. همچنين ويفرم علاوه بر انواع نمودارهاي كيكي، ميله‌اي و ستوني، قابليت منحصر به فرد "ابر كلمات" (word clouds) را براي تحليل نوشته‌هاي متني كاربران پياده‌سازي كرده است. با خروجي گرفتن (Export) از نتايج پرسشنامه‌ها مي‌توانيد از نرم‌افزارهاي آماري (مانند SPSS يا Excel) نيز براي تجزيه و تحليل اطلاعات جمع‌آوري شده استفاده كنيد.

 

6. يك گزارش تهيه كنيد

و آخرين گام در اجراي يك پرسشنامه با نوشتن گزارش به پايان مي رسد. يك پرسشنامه موفق بايد پاسخ‌هاي قابل قبولي را در مورد سوالاتي كه در مورد كسب و كار، محصول و يا خدمتتان داشتيد ارايه بدهد. 

 

پرسشنامه آنلاين را بسيازيد.

 منبع : ساخت پرسشنامه انلاين

 

چرا مديران بايد از هداياي تبليغاتي استفاده كنند و چه هدايايي؟

۶۵ بازديد

چرا مديران بايد از هداياي تبليغاتي استفاده كنند و چه هدايايي؟

 

هديه تبليغاتي باعث مي شود كه نام كسب و كار شما بيشتر ديده شود

.

هديه تبليغاتي  اي كه در اختيار مردم مي گذاريد و مي دانيد كه قرار است از آن استفاده مفيدي شود، باعث مي شود كه مشتريان بالقوه تان به ياد شما بوده و با كسب و كار شما در ارتباط باشند. وقتي كه مردم اقلامي مانند پيراهن، ليوان، فلش و… را از شما دريافت مي كنند، هنگام استفاده از آن ها نام كسب و كار شما در ذهنشان تداعي مي شود. ممكن است كه مردم درباره برند اقلام مورد استفاده شان با ديگران صحبت كنند و يا اينكه وقتي از آن ها استفاده مي كنند، باقي افراد اين اقلام را ببينند؛ بنابراين اين مسئله باعث مي شود كه برند شما بيشتر و بيشتر در معرض ديد قرار بگيرد.

 

هديه تبليغاتي باعث شناخت برند مي شود.

آيا مي دانيد كه آرم لوگوي نايكي (swoosh) دنياي كسب و كار اين كمپاني را كاملا زير و رو كرد؟ در سرتاسر دنيا اين لوگو كاملا شناخته شده است. مردم مفهوم آن را مي دانند و هر مرتبه كه آن را در هرجاي دنيا مي بينند، متوجه مي شوند كه لوگو متعلق به كدام كمپاني معروف است. آيا شما نيز دوست دداريد كه كسب و كارتان به چنين مرحله اي از شناخت برند در نزد مردم برسد؟ پس لوگوي خود را بر روي اقلامي درج كنيد كه مردم هر روز با آن ها سر و كار داشته و آن را مي بينند. اين كار به شما در رسيدن به چنين هدفي، كمك مي كند. شما با يك سرمايه گذاري كم هزينه مي توانيد هداياي تبليغاتي تهيه كرده و در اختيار مشتريان بالقوه تان قرار دهيد. اين كار باعث فروش بيشترتان نيز مي شود. حتي اگر اين هديه تبليغاتي باعث نشود كه مردم سريعا جذب كسب و كار شما شده و از آن خريد كنند، باز هم ارزشش را دارد؛ زيرا مطمئن باشيد، روزي مي رسد كه مردم هديه تبليغاتي را كه به آن ها داده ايد، دوباره مي بينند و آن وقت تصميم به خريد از شما گرفته و همين باعث افزايش فروش شما مي شود. اين همان هدف نهايي هر كسب و كاري است.

 

 

4- آفتابگير:

در روزهاي گرم و آفتابي كه حتي نمي خواهيد لحظه اي در معرض نور آفتاب قرار بگيريد و هر لحظه از آفتاب فرار مي كنيد مي توانيد از آفتابگير تبليغاتي براي خودرو استفاده كنيد. آفتابگير تبليغاتي نيز يكي از اين وسايل مفيد است. اين آفتابگيرها با آرم و لوگويي كه بر رويشان چاپ شده است در پشت شيشه اتومبيل قرار مي گيرند و بهترين تبليغات براي كسب و كار شما مي باشند. به دليل اين كه اين آفتابگيرها در بهترين نقطه ديد قرار مي گيرند، يك تبليغات گسترده و مفيد براي كسب و كار شما هستند.

5- روكش خودرو :

شما ميتوانيد از روكش خودرو بصورت تبليغاتي استفاده نماييد و سطح گستره و وسيع آن به شما اين امكان را مي دهد تا فضاي خوبي براي تبليغ در اختيار داشته باشيد .

6- زيرانداز تبليغاتي:

از آنجايي كه هديه دادن همواره به عنوان يكي از روش هاي جلب نظر و وفاداري مشتريان بوده است، زيرانداز تبليغاتي يكي از روش هاي هوشمندانه تبليغات خواهد بود. زيرا اهداي يك هديه تبليغاتي مناسب علاوه بر تبليغ نام و برند ، مي تواند به عنوان پاداشي براي حسن توجه و انتخاب توسط مشتريان باشد. اصولا محصولات تبليغاتي پارچه اي كاربردي بوده و با استفاده شخص هديه گيرنده مي توانند مبلغ كسب و كار شما براي اطرافيان باشند.

7- چتر تبليغاتي :

در چترهاي تبليغاتي امكان چاپ لوگو بر روي چتر به صورت تمام رنگي فراهم مي باشد. چترها به همراه كاور و با كيفيت مناسب توليد و عرضه مي گردند و توصيه ميگردد اين هديه تبليغاتي رات در شهرهاي پر باران استفاده نماييد.

8- پرچم تبليغاتي :

پرچم تبليغاتي يكي از معدود روش هايي است كه پيام تبليغاتي سازمان را انتقال ميدهد, در واقع پرچم يك نماد است كه ميتواند پيام را به مخاطبان خود انتقال دهد. امروزه پرچم تبليغاتي يكي از پر اهميت ترين روش هاي تبليغاتي است و جهت يكسان سازي ساختار هويت سازماني كسب و كارها و دكوراسيون داخلي شركتها و برندها مورد استفاده قرار مي گيرند و كمتر به عنوان هديه با مخاطب داده مي شوند.

 

9- حوله تبليغاتي :

حوله  تبليغاتي يك راه بسيار عالي براي بازاريابي كسب و كار مي باشند كه امروزه در اصناف مختلف مشاهده مي شوند. دليل اين راه عالي هم ضرورت درج نام تجاري شركت ها بر روي حوله هاي تبليغاتي است و حوله هاي تبليغاتي يك نوع بازاريابي ظريف و موثر مي باشند بدون اينكه مشتري را تحت فشار براي خريد قرار دهند. از طرفي هم حوله يك نقش ضروري در خانواده دارد و اهداي آن به مشتري باعث مي شود تا هميشه در ذهن خود جايي براي كسب و كار شما داشته باشند.

10- ساك دستي پارچه اي :

بعد از اين كه هداياي تبليغاتي مشتريان در بسته‌بندي‌هاي زيبا و جذاب آماده ارسال شد. شما مي‌توانيد اين بسته‌بندي‌ها را درون ساك‌ دستي تبليغاتي يا چاپ نايلون تبليغاتي زيبا و جذاب طراحي‌شده شركت قرار دهيد. استفاده از ساك در محل‌هايي مانند نمايشگاه‌ها، علاوه بر راحت‌تر كردن حمل هديه مي‌تواند تبليغات گسترده‌اي را نيز در بين افراد حاضر در نمايشگاه براي شركت شما در پي داشته باشد.