جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

فيلم درخشش

۸۹ بازديد

فيلم درخشش

mql_k3.jpg

درخشش يا تلألو (به انگليسي: The Shining) فيلمي در ژانر ترسناك روانشناسانه محصول آمريكا و بريتانيا به نويسندگي، كارگرداني و تهيه‌كنندگي استنلي كوبريك است كه در سال ???? منتشر شد. فيلم‌نامه اين كار را كوبريك و دايان جانسون، رمان‌نويس زاده آمريكا نوشتند. در اين فيلم هنرپيشگاني همچون جك نيكلسون، شلي دووال و دني لويد به ايفاي نقش پرداخته‌اند. درخشش تنها فيلم كوبريك در ژانر وحشت محسوب مي‌شود. اين فيلم بر اساس داستاني به همين نام از استيون كينگ ساخته شد.

استيون كينگ در سال ???? دنباله رمان درخشش را تحت عنوان دكتر اسليپ نوشت كه سرنوشت شخصيت دني تورنس را دنبال مي‌كند. اقتباسي سينمايي اين رمان با عنوان دكتر اسليپ به نويسندگي و كارگرداني مايك فلناگان در سال ???? منتشر شد. در اين فيلم، يوان مك‌گرگور در نقش دني تورنس ظاهر شده‌ است.

داستان فيلم

مرد نويسنده‌اي به همراه همسر و فرزندش در هتلي به عنوان سرايدار اقامت مي‌گزيند تا در طول فصل زمستان و در آرامش فضاي هتل داستانش را به پايان برد. در طول فصل زمستان به دليل بارش برف بسيار راه‌هاي مواصلاتي به هتل بسته شده و به همين دليل جك تورنس با خانواده خود بعنوان سرايدار در اين هتل در طول زمستان استخدام مي‌شود. فضاي وهم‌آلود و تنهايي در اين مكان موجب نوعي روان‌گسيختگي در جك مي‌شود و دچار اختلالات رواني و عصبي شده و قصد نابودي همسر و فرزندش مي‌كند…

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.